مسئولیت اجتماعی

مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) برای ما یعنی آگاهی دادن به جامعه نسبت به مسئولیت‌پذیری و اقدامات مثبت ما در قبال کارمندان، مشتریان، جوامع محلی، محیط و شرکای اجرایی. با اتخاذ سیاست‌های مسئولیت اجتماعی و محیط زیستی مشاغل می‌توانند سهم بسزایی در تقویت ثروت و اشتغال، تقویت عدالت اجتماعی و حمایت از محیط زیست داشته باشند. اگرچه ما یک بنگاه عام المنفعه نیستیم ولی معتقدیم که می‌توانیم با اجرای برنامه‌های مرتبط با مسئولیت اجتماعی برای هم صنف‌های خودمان الگویی باشیم که نشان می‌دهیم ضمن پیروی از اصول تجاری خود به فکر تاثیرات اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی برای جامعه‌مان خواهیم بود.

CSR برای ما به معنای انجام هر کاری برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار خصوصا در بخش سلامت می‌باشد. این استراتژی تعهد ما به فعالیت‌های مسئولانه و پایدار را در ارائه خدمات سلامت محور از تحقیق و توسعه، تولید، فروش و خدمات پس از فروش با در نظر گرفتن اهداف سازمانی موجود را تاکید می‌کند و ما با این رویکرد زیر پرچم CSR متحد شده‌ایم. این استراتژی پنج هدف گسترده برای ما دارد: برای حفظ اصول اخلاقی، برای مدیریت اثرات زیست محیطی، فعالیت‌های ما برای ارتقاء سلامت جامعه خصوصا اقشار آسیب‌پذیر، برای ترغیب کارکنان ما به شهروندان فعال، برای همکاری و تعامل صنعت و دانشگاه و جوامع سلامت.

همچنین ما در بنیاد نور رقیه زهرا با چشم‌انداز دستیابی به جهانی که در آن کرامت انسانی افراد و کودکان مستعد آسیب‌پذیر جهت برخورداری از تحصیل تا مدارج عالی و اشتغال فراهم شود، تلاش می‌کنیم. ماموریت این بنیاد ایجاد راه حل‌های پایدار برای حمایت از دانش آموزان مستعد آسیب‌پذیر و حمایت از اشتغال‌زایی بانوان در مناطق محروم می‌باشد.

 با تمرکز بر این اهداف، جایی که ما می‌توانیم تفاوت ایجاد کنیم:

جوامع سلامت

ما معتقدیم که در صورت همکاری و تعامل با سایر سازمان‌ها می‌توانیم در ارتقای فرهنگ سلامتی کشور موثرتر عمل کنیم. به همین منظور ما ارتباط با سازمان‌های سلامت محور نظیر مجامع سلامت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها، مجامع ورزشی و فرهنگی و … را در دستور کار خود قرار می‌دهیم. همچنین ما به ارتباط موثر صنعت و دانشگاه از طریق حمایت از برنامه‌های تحقیقاتی پژوهشی مرتبط با سلامت و تعامل با همکارانمان در صنعت علاقمندیم.

در ادامه این راه:

  • ما به ارتباط موثر و تعامل دوطرفه با سازمان‌های همکار خود در حوزه مسئولیت اجتماعی ادامه می‌دهیم.
  • ما به شناسایی و توسعه همکاری‌های جدید با سایر نهادهای کشور ادامه می‌دهیم.
  • ما با ایجاد فضای همکاری مناسب، به الگوسازی فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی برای سایر سازمان‌ها می‌پردازیم.

اقتصاد و کارآفرینی

عمده فعالیت شرکت تمرکز بر تولید محصولات بهداشت پوست و مو می‌باشد. در طول فعالیت خود با رسیدن به قریب 1400 نفر پرسنل و تولید دوازده برند و قریب 500 قلم محصول در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صحنه آرایشی بهداشتی در سطح خاورمیانه می‌باشد. حمایت از اقتصاد محلی و کارآفرینی شرکت پارس حیان با تاسیس کارخانه در شهرصنعتی البرز در استان قزوین باعث ایجاد اشتغال‌زایی در منطقه شده و همچنین با سایر بخش‌های تجاری، علمی و دانشگاهی نیز در این منطقه همکاری می‌کند. همچنین با ایجاد شعب فروش در سایر استان‌های کشور نقش موثری در حمایت از اقتصاد محلی داشته است. استخدام افراد محلی در کارخانه و سایر استان‌ها باعث کارآفرینی در جوامع محلی شده که ضمن حمایت از اقتصاد محلی از فعالیت‌های جامعه پشتیبانی می‌کند.

در ادامه این راه:

  • ما به حمایت از اقتصاد محلی از طریق استخدام نیروهای بومی خصوصاً بانوان ادامه می‌دهیم.
  • ما به اقدامات لازم و ضروری مطابق استاندارها جهت پوشش خدمات بهداشتی و بیمه برای کارکنان خواهیم پرداخت.
  • ما با توسعه بسته‌های خدماتی از رفاه کارکنان حمایت می‌کنیم.
  • ما با برنامه‌ریزی آموزشی مناسب به توانمندسازی کارکنان در طول مسیر حرفه‌ای و به‌ویژه جانشین پروری کمک می‌کنیم.

مشتریان

تحقق اصول مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) در یک سازمان، تنها با بکارگیری ابزارها، تکنولوژی و روال‌های مناسب ممکن می‌باشد که این امر منجر به بالارفتن ارتباط سازمان با مشتری و در نتیجه افزایش رضایت مشتری و بالا رفتن میزان فروش می‌گردد. بنابراین مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) تکنولوژی محض نمی‌باشد بلکه اصول کلی فلسفه کسب و کار را نیز در بر می‌گیرد. ما با تمرکز بر نیازهای مشتریانمان اطمینان حاصل می‌کنیم که میزان بالایی از کیفیت خدمات را به آنان ارائه می‌دهیم. ما اطمینان خواهیم داد که این اخلاق مشتری مداری در تمام کارهای ما وجود دارد و این ارزش را از کارکنان خود نیز انتظار داریم.

در ادامه این راه:

  • ما به ارائه خط مشی‌های موثرتر در برقراری، حفظ و تداوم ارتباطات با مشتریان ادامه می‌دهیم.
  • ما به اجرای استانداردهای ارتباط با مشتریان جهت دریافت نظرات و شکایات و همچنین پاسخگویی فعال جهت افزایش رضایتمندی و وفاداری مشتریان ادامه می‌دهیم.

کارکنان

ما با ایمان به اینکه کارکنانمان سرمایه‌های واقعی شرکت هستند و با تعهد به اصول و ارزش‌های پارس‌حیان: صداقت، شایسته سالاری، تخصص‌مداری و کار گروهی، منشور اخلاقی شرکت را تدوین کرده‌ایم.

ما معتقدیم مهم است که از کارکنان خود حمایت کنیم تا برای رسیدن به اهداف سازمانی سالم‌تر، خوشحال‌تر و کارآمد باشند. ما به یک تعادل کار و زندگی خوب، کار انعطاف‌پذیر و دادن فرصت‌های کارکنان برای توسعه اعتقاد داریم. ما می‌خواهیم برای توسعه مهارت و استعدادهای آنها در خارج از محل کار و همچنین معرفی افراد به دنیای کار از کارمندانمان حمایت کنیم. ما می خواهیم بهترین نیروی کار را داشته باشیم تا بتوانیم بهترین خدمات ممکن را به مردم ارائه دهیم. ما می خواهیم جوانان بیشتری را به همکاری با شرکتمان تشویق کنیم تا آینده ای بهتر برای کشورمان بسازیم.

اهداف:

  • ما با عمل به منشور اخلاقی سازمان، به اشاعه اخلاق در سازمان ادامه می‌دهیم.
  • ما به اقدامات لازم و ضروری مطابق استاندارها جهت پوشش خدمات بهداشتی و بیمه برای کارکنان خواهیم پرداخت.
  • ما با توسعه بسته‌های خدماتی از رفاه کارکنان حمایت می‌کنیم.
  • ما با برنامه‌ریزی آموزشی مناسب به توانمندسازی کارکنان در طول مسیر حرفه‌ای و بویژه جانشین‌ پروری کمک می‌کنیم.

محیط زیست

ما به حفظ محیط زیست و خصوصا منابع طبیعی کره زمین برای نسل‌های آینده معتقدیم. بنابراین باید فعالیت‌های سازمانی خود را طوری مدیریت کنیم تا کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنیم. به عنوان یک تولید کننده بزرگ ما نیز از انرژی، آب و مواد مصرفی زیادی استفاده و ضایعاتی نیز تولید می‌کنیم. اگرچه در حال حاضر طرح‌هایی برای استفاده بهینه از منابع طبیع و کاهش ضایعات داریم ولی معتقدیم که همیشه می‌توانیم این فرآیند را بهبود دهیم. علاوه بر این ما می‌خواهیم کارکنان را تشویق کنیم تا از آب و انرژی با مسئولیت‌پذیری در خانه و در محل کار استفاده کنند و به بازیافت مواد و تفکیک آن در مبدا اهمیت دهند. بنابراین ما با کارکنان و مشتریان خود در مورد چگونگی صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب صحبت می‌کنیم. ما به دنبال این هستیم تا در بلندمدت از شرکت‌هایی باشیم که از منابع “سبزتر” استفاده می‌کنند.

در ادامه این راه:

  • ما با تشویق کارکنان و مشتریانمان برای صرفه جویی در مصرف آب و انرژی و بازیافت ادامه می‌دهیم.
  • ما در صورت امکان از روش‌های خرید مواد مصرفی سازگار با محیط زیست و انرژی استفاده می‌کنیم.
  • ما به استفاده از روش‌های موثر دفع ضایعات ادامه می‌دهیم.
  • ما افزایش فضای سبز را در محیط سازمان و در محل زندگی کارکنان و مشتریانمان تشویق می‌کنیم.